neděle 11. června 2017

DEGUSTACE VÍN S VÍTEM HEPNAREM

Degustace vín s předním českým sommeliérem Vítem Hepnarem, znát ho můžete třeba z Master chefa co běžel na Nově. Já jsem byla pozvaná, konalo se to v Praze v prodejně Alkohol.cz, která i sponzorovala ochutnávaná vína, pohoštění a pod jejichž vedením se to celé odehrálo.


Já vínům a alkoholu celkově moc nerozumím a docela mě to mrzí. Úplně se mi během dospívání vyhnulo období opíjení, čehož teda nelituju, to vůbec ne, ale docela mě mrzí, že když teď, jako dospělá (DOSPĚLÁ!! to je nad 18, chápou mí mladší čtenáři!!) někam jdu s partou a chceme si dát skleničku, opět opakuju, skleničku na chuť, ne se vožrat, to nedělám a dělat nebudu a chápeme se, no tak že všichni si něco dají a já tam jak debil sedím a ptám se, co je to ta zelená? a jabko? a jak chutná tequila? a co je to takový to jak voní po jehličí? a oni na mě koukají jak na trotla. a to nemluvím o tom, že půllitr piva jsem vypila asi tak ... jednou v životě? a jsem si jistá, že ho po mě nakonec ještě někdo dopil (nebo sem ho nenápadně vylila :-D).

Víno můžu, to si doma občas dáme skleničku, když jsem bydlela v Praze, tak jsme s holkami tady dělaly sedánky, no ale všechno to byla vína ze supermarketu. A i když jsme si občas koupily nějaký dražší, jako ne vyloženě krabicák za 30 :-D, tak se to s tím, co jsem ochutnala tady, naprosto nedalo srovnat! Cena 1000 a výš, ale nejde jen o cenu, šlo o to, že to víno vážně chutnalo jinak, fakt líp, fakt tam byly jednotlivý chutě, fakt jste cítili kyselé, sladké, na začátku a na konci něco jiného, plus ocásek, pak když jste to chvíli zahřívali v ruce, zase jiné, no čuměla jsem jak z jara! Všechno to byla vína od regionálních výrobců, malých výrobců, žádný "množírny" a všechno si to v Alkohol.cz objíždí, ochutnávají a objednávají se svými sommeliéry osobně. Takový přístup k alkoholu jsem do teď neznala, většina lidí to bere jako vožeru se a hotovo, a to se mi nelíbí, za to tenhle degustátorský přístup s vychutnáváním si jedné skleničky, aby to doplnilo jídlo, náladu a tak, se mi líbí fakt hodně.

Takže tomuhle bych se teď chtěla podívat na zoubek. Alkoholu. Ale opakuju! Vychutnávání kvalitního alkoholu (osobami staršími 18ti let!), ne vožírání se krabicákem v 15ti o velký přestávce. ;) Co se do toho pustit rovnou tady na blogu?

A na závěr vás nesmím připravit o fotky z akce.  



















6 komentářů:

  1. Byla jsem tam taky! A hlasím, že to bylo opravdu super :-) - není víno jako víno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bylo mi jasny, ze ses to ty, jen jsem videla tu prezdivku :) a souhlas, neni vino jako vino :) moc rada jsem te poznala!

      Vymazat
  2. Bóže, hneď by som ochutnala. Najmä Whiskey :) To je moja srdcovka z Alkoholu... No aj vína mám veľmi rada.


    Life is full of interests

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no budu trapna a priznam se, ze whiskey jsem nikdy neochutnala :-/

      Vymazat
  3. Díky tvému článku mám úplně chuť na víno! Jsem přesně ten člověk, co se nemusí opíjet, aby měl zábavu. Je pravda že z alkoholu mi nejvíce chutná právě víno nebo nějaké klasika drinky (pinacolada, mojito, cosmopolitan)

    Jinak máš hezký blog, budu ráda když i ty zavítáš na ten můj :)
    https://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat