úterý 21. října 2014

PODZIMNÍ VÁBENÍ

Více méně na každém ročním období mám něco ráda. Teď tu máme podzim, tak se na něj podíváme blíže, tedy blíže z mého pohledu. Co se mi na něm líbí?


VZDUCH

Všimnuli jste si někdy, že vzduch se mění? Určitě ano. A ten podzimní je podle mě super. Takové to, kdy ještě nemrazí v nose při nádechu, ale jen lehce chladí a přitom voní tak nějak, no podzimně. S lehkým nádechem topení v kamnech (nemyslím zakouřený smrad z komínů). Za takových dnů miluju chození ven, kdy můžu jít ještě jen v mikině a je mi příjemně chladno. Ano použila jsem termín příjemně chladno. Miluju když je ze vzduchu cítit posekaná tráva, třeba zrovna dneska u nás na sídlišti sekali. To jsem si jen sedla na balkon s knížkou a dýchala a chytala poslední zbytky slunka.

zdroj

ŠÁLKY A ŠÁTKY

Nejsem nějaký fashion znalec a nemám ani moc ráda nakupování oblečení. Mezi to rozhodně nepatří nakupování doplňků. U toho bych trávila hodiny. Tedy jen s plnou peněženkou, protože nic mě nebaví víc, než jít se podívat po obchodech, jak se tomu říká. Já chci nakupovat! A šálky a šátky na podzim je jasná nezbytnost. Mám jich doma vážně hodně a jsem si jistá, že letos nakoupím znovu. Když už je větší zima, miluju takové ty mega tlusté huňaté šály, do kterých se člověk zachumlá a sotva mu kouká hlava. Loni jsem podlehla kouzlu tunelových šálek. Na youtubu ráda koukám na videa typu deset způsobů, jak uvázat šálu. Když to zkouším, tak se mi to většinou nepovede nebo když už vím jak na to, nemívám ráno tolik času, abych to zamotala, takže udělám klasickou smyčku a vyrážím. Barevnost, kombinovatelnost a nápaditost tohoto doplňku mě však nepřestává překvapovat.
LISTÍ A BARVY

Listy - to je první věc, co se dětem ve škole připomíná, na výtvarce se lepí na papír, používají se jako předloha ke kreslení a využití co největší škály z palety temperek, co nám maminky na nový školní rok nakoupily. Uznejte, že nic nepřipomíná podzim víc, když jdete (nesmí to být panelové centrum města, ale třeba park, ano park je dobrá volba pro následující popis) stromovou alejí a lehce zafouká vítr. Ze stromu se začnou na vás a všude kolem vás pomalu snášet lístky různých barev a odstínů. Vy pokračujete v chůzi a krásně vám to šustí pod botami. Kdo nepostoval někde na netu fotku velkého barevného listu potřísněného ranní rosou? Já tedy ne, neměla jsem foťák, ale v blízké době se na to rozhodně chystám.
POPÍJENÍ V KAVÁRNÁCH A ČAJOVNÁCH

Konečně se vrací doba kaváren a čajoven. Neříkám, že v létě tam vůbec nezavítám, ale preferuji klimatizované a dávám si většinou něco s předponou ice-. Tady je ale doba, kdy přijdete (zachumlaní v šálce ;) ) do oblíbené čajovny a těšíte se na konvičku horkého nápoje s mističku medu. Posadit se a jen tak povídat s přáteli nebo si číst. Já se třeba jen ráda rozhlížím kolem a pozoruju lidi a život kolem. Ano, jde to i v létě, ale to vám většnou po čele stéká čůrek potu a poslední na co máte chuť je hrneček kouřícího cappucina se skořicí. Naopak jediné, po čem toužíte, je zaplout hodně rychle domů pod ledovou sprchu. Nyní se situace obrací a já, jako milovnice kafíček a čajíčků se moc těším na novinky, co pro nás místní podniky nachystají (viděla jsem dýňové latté, to budu muset ozkoušet!). 
Je tu i pár záležitostí, co se mi na podzimu nelíbí, či vyloženě nesnáším, ale ve snaze zanechat tento článek pozitivní, protože podzím tu prostě je a nic s tím nenaděláme, skončíme vyjmenováním kladného. Až budu mít špatnou náladu, můžu sepsat zbytek :-D A co vy a toto období? Ano / ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat