středa 9. května 2018

ALBI - HRA ČESKÉ PAMÁTKY

Kvízy do kapsy - České památky

Po těchto kvízech jsem se dívala, jíž déle. V autě ani autobusu se učit moc nemohu a číst už vůbec. Hledala jsem alternativy jako audioknihy nebo různé hry. Pak jsem dostala nabídku zrecenzovat právě kvízy do kapsy.


Přemýšlela jsem který typ si vybrat a jelikož studuji učitelství historie bylo rozhodnuto. Vyhrály památky, protože v nich docela tápu.

Poprvé jsem hrála hru sama. Zkoušela jsem si různé otázky a upřímně? Dost jsem jich nevěděla, což mě hodně snížilo ego. :D


Poté jsem hrála s přítelem. Bylo to o něco lepší, a to z toho důvodu, že může ten druhý hráč dát na výběr ze tří odpovědí, což u jednoho hráče nejde. Takže už jsem nekoukala do zdi a nezoufala, jak jsem hrozná.

S přítelem jsme to hráli tak, že jeden dával otázky, druhý hádal a když neuhodl, tak musel splnit nějaký úkol. Takže jsem nakonec umývala nádobí, utírala prach na počítači a dělala úklid knížek. Aneb máme uklizeno!!! :D


Otázky jsou rozděleny do šesti okruhů – hrady, zámky, zříceniny hradů, církevní památky, pověsti a legendy a různé. Je zde 300 otázek, takže nehrozí, že byste si vše zapamatovali a pak byla hra pro Vás nehratelná.

Sada karet je menšího balení, takže do kabelky nebo právě do kapsy se vejdou úplně v pohodě a zabijete tím čas např. ve vlaku nebo u doktora (když budete potichu). :D

Díky otázkám si dělám aspoň pomalu nějakou představu o památkách v Česku a třeba se něco naučím a nebudu koukat na profesora, jak blbá, o čem to vlastně mluví. A taky na 100 % přikoupím další kartičkové sady.

Pavlína
-------------------------
Jmenuji se Pavlína Rozsypalová. Brzy mi bude 21 let. Bydlím ve větší vesnici blízko Znojma a na půl v Brně skrze školu. Vystudovala jsem gymnázium Dr. Karla Polesného ve Znojmě a nyní studuji v Brně Pedagogickou fakultu MU, aprobace zeměpis+dějepis (k tomu si ještě něco později přidám, ale bohužel, stále nevím, jaký obor). Mám jednoho bratra, který chodí teprve do třetí třídy. Také mám jednoho psa, dvě kočky se sedmi nohama (jedna má jen tři). Jinak jsem chovala mnoho zvířat – pět křečků, rybičky, králíky, morčata, pískomily, slepice (piplala jsem kuřátka) … Snažím se o pomoc zvířatům + se svým skromným studentským rozpočtem podporuji „útulek“ Dejte nám šanci. Jsem nezkrotná čtenářka sci-fi, fantasy a knižních románů s občasnou krizí, kdy knihu nechci vidět. To pak velmi ráda nahrazuji seriály, na které se dívám pořád a prokládajíc je filmy. Miluji americkou verzi, Kdo přežije a sama bych se jí nejraději zúčastnila (česká verze je příšerná). Jsem sběratelka mincí, bankovek a fotek. Ráda fotím a jsem focena. Také ráda cestuji, což doplňuji hrou geocaching. Miluji archeologii, kterou jsem si vyzkoušela a snad ještě jednou vyzkouším a také dělám průvodkyni v muzeu. Ráda zkouším nové věci. Mám panickou hrůzu z výšek, úzkých prostorů, samoty a tmy. Jsem temperamentní „malá“ holka, která si nenechá vše líbit. Sarkastická a ironická, což bohužel, někdy neovládám, ale také starostlivá.

8 komentářů:

  1. Tyhle Albi kvizove hry jsou skvěle- přesně jak říkáš- naucis se veci tak nejak nenasilne a pohodlně- mmch úkoly za spatnou odpověď jsou super nápad!!

    OdpovědětVymazat
  2. Mám ráda kvízové hry, tahle by mi ale asi nešla, protože v památkách se nevyznám.. ale jakože vůbec. Ani trochu. :D Možná by mi to pomohlo alespoň vědět, jaké hrady/ zámky jsou v mém okolí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se ze začátku strašně styděla před mými rodiči a prarodiči... :D studuji historii a geografii.. a tragédie..nic nevěděla, ale díky hře už jsme něco pochytila.:D

      Vymazat
  3. Znie to ako celkom dobrá zábavka :) už len nájsť nejakého parťáka, ktorý sa obetuje :D

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem hrála a můžu jen doporučit! Hezká recence. :)

    OdpovědětVymazat