sobota 10. března 2018

HORKÉ BOBY - VÝZVA BLOGERKY.CZ

Když jsem se přihlašovala do výzvy na Blogerky.cz, lákačkou byla "zdravá čokoláda" v ceně tisíc korun. První co mě napadlo bylo, že buď je to hodně drahý a přijde mi balíček velikosti krabičky od sirek a nebo budu mít zásobu čokolády do smrti, protože obyčejná čokoláda za 1000 Kč, pořádný balík.
zdroj

No nakonec přišlo něco mezi tím, takže asi vhodná alternativa obojího a nemám na co nadávat.

zdroj

Horké boby představují zdravou a především čistě přírodní horkou čokoládu. Kakaové boby jsou známé jako sušené plody kakaovníku, ze kterých se vyrábí nejoblíbenější pochoutka na světě: čokoláda. Teď máte příležitost ochutnat novinku na trhu. Horké boby jejichž největší předností je především čistě přírodní složení. Představují 82% kakaových bobů původem z Madagascaru a Columbie, kakaový prášek NATURAL a třtinový cukr.

Dále:
  • vysoká energetická hodnota
  • obsahují mnoho minerálů, enzymů, antioxidantů a vitamínů
  • zdrojem hořčíku, manganu, mědi a fosforu
  • mají povzbudivý účinek - theobromin (který na nás má prakticky totožný účinek jako kofein, díky čemuž si Horké boby mohou dopřávat i těhotné ženy nebo děti)

Přišla mi krabička a v ní - jeden práškový výrobek a jeden pevný. Prášek je na výrobu nápoje a je ho poměrně dost (750 g), až jsem byla překvapená. Prášek se rozpustí v mléce a zahřívá se (kastrůlek a tak). To je část, co mě trochu deptá, mnohem snazší a raději mám věci, na které si uvařím vodu v rychlovarné konvici, zaleju a hotovka. Je pravda, že takové čokolády nejsou pak moc krémové, tak to má své pro i proti. Další věc je vychytat vhodné množství prášku na objem mléka. Je to moc, je to málo, husté x řídké, sladké x hořké, docela alchymie. Ale když vyladíte chuť, stěžovat si určitě nebudete.


Horké boby v pevném stavu na způsob oříšků v čokoládě, mě docela překvapily, protože jich byl jenom jeden balíček. To na nás zase šetřili, napadlo mě. A abych to uvedla na pravou míru, oříšků v čokoládě jsem schopná sníst kila, takže z tohohle jsem byla zklamaná. Zobnu si, nabídnu rodině a končím. Co se ale nestalo, ono je to hrozně syté! Mě se podobné věci nestávají, ale já nesnědla celý balíček na posezení. V tom možná taky spočívá, krom složení, ta zdravá čokoláda, když ani žrout jako já nesní celou. Nabídla jsem mamce a ta snědla jednu, chápete, jednu kuličku! A že prý dobrý, ale že už nemůže (dala jsem jí tři, ty zbylé dvě si nechala na druhý den). Já jsem jich teda snědla asi hrst, ale opravdu a skutečně nejsem zvyklá sladké nedojídat, takže nechápu.


Chuť - rozhodně neradím, jako to třeba já někdy dělám u něčeho v jogurtu, že to ocucám místo rozkoušu. Samotný prášek je hodně trpký a myslím, že samotný bob uvnitř by taky nebyl nic moc, ale když to ochutnáte najednou, má to něco do sebe. Není to jako klasická hořká čokoláda, ale zase ani jako mléčná. Spíš do sladka, ale trpčí. Docela nová a překvapivá chuť v mém repertoáru.


Stránky Gurmeta.com nabízí teď Horké boby do restaurací, přijde mi to jako dobrá alternativa oříšku v čokoládě, co se dává ke kávičce. Je ale asi pravda, že ne každému to bude chutnat. Já jsem však do kolonky "Máte pro nás tip kde by se mohli Horké boby podávat ve Vašem městě?" napsala hned několik svých oblíbených restaurací, tak uvidím, jak se uchytí :)

3 komentáře:

  1. Mňááám, úplně bych si to teď dala :D Horká čokoláda se při tomto počasí šikne.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  2. vypadá to dobře, čtu o tom poprvé :)

    OdpovědětVymazat