pátek 19. ledna 2018

BODY BOOK: DVA DRUHY VLÁKNINY

BODY BOOK - CAMERON DIAZ

Body Book není příručka, která by ženám předepisovala, co mají splnit za týden, za třicet dní či za rok. Je to kniha, která předpokládá dlouhodobou, nejlépe trvalou, změnu celého životního stylu. Je to rádce, s jehož pomocí můžete prožít dlouhý, šťastný a hlavně zdravý život.

Spolu s nakladatelstvím Jota bychom vám nyní chtěli tuto knížku trochu přiblížit a stejně tak prozradit pár rad, tipů, triků a informací o které se Cameron podělila. A tak s různou ne/pravidelností budou u mě v Lifestylu vycházet články inspirované tímto dílem.

zdroj

NEROZPUSTNÁ VLÁKNINA 
  • Označuje se také jako: celulóza, hemicelulóza
  • Kde se nachází: celozrnné obiloviny – oves, ječmen a pšenice, dále semínka a ořechy, zelenina jako cuketa a celer, ovoce, např. hrozny a rozinky.
  • Jak působí: Protože nerozpustnou vlákninu tělo nedokáže strávit, napomáhá pohybu jídla a odpadu v trávicím ústrojí. Pamatuju si, že jsem jednou slyšela, jak se o brokolici mluví jako o přírodním „koštěti“. Když si na to vzpomenu, musím se pokaždé zasmát, protože je to naprostá pravda! Zatímco tělo zpracovává potravu na nutrienty, může použít růžičky brokolice plné vlákniny, kterou tělo nerozloží, k „vymetení“ potravinových zbytků z tlustého střeva. Není to úžasné?

ROZPUSTNÁ VLÁKNINA 
  • Označuje se také jako: pektiny, psyllium, hemicelulóza, inulin, lignin
  • Kde se nachází: obiloviny, např. oves, luštěniny – čočka a fazole, ovoce – jablka a pomeranče, zelenina – okurka a mrkev.
  • Jak působí: Rozpustná vláknina je vstřebávána tělem a zpomaluje trávení, což vede k maximální absorpci nutrientů. Jestliže po konzumaci jídla s vysokým obsahem vlákniny cítíte, jak vás nadýmá, děje se tak z toho důvodu, že bakterie ve vašem trávicím ústrojí přeměňují rozpustnou vlákninu na plyny.

Toto je už asi šestý článek v pořadí, takže pokud chcete juknou na předchozí, tak dole přes klíčová slova "body book".

6 komentářů:

  1. Já osobně tohle znám, ale nikdy není na škodu si to připomenout :) Bohužel bych řekla, že mnoho lidí celozrnné výrobky a výrobky obsahující vlákninu moc nejí, což je pro jejich tělo veliká škoda.


    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Já osobně nejím jiné než žitné nebo celozrnné pečivo, pšenici jsem ze svého jídelníčku téměř vyřadila, na vlákninu je z obilovin nejchudší a prostě mě nezasytí.
    Cameron mám hodně ráda, je to krásná žena a skvělá herečka, ale její kniha mě příliš nezaujala, nejsem asi na tento typ literatury no :)

    http://ohnempolibena.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle je super článek. Zrovna ta nerozpustná vláknina se u mě v to koště proměnila :D Pekla jsem domácí tmavý chleba se semínky,huh :D

    www.thewaybya.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Body book mám a jsem za ni vděčná! Nakukuji tam co chvíle, abych si něco objasnila :)

    OdpovědětVymazat
  5. ďakujem za info, o tomto som nevedela ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Užitečné informace,jen je třeba se jimi taky každý den řídit. Vláknina je v jídelníčku moc důležitá a i ta brokolice patří mezi hodnotné potraviny stejně jako třeba žitné pečivo. Jen na to spoustu lidí zapomíná a koupí si raději křupavé rohlíky :-) A tu knihu znám...

    OdpovědětVymazat