čtvrtek 9. února 2017

BODY BOOK: CUKR, CUKR VŠUDE

BODY BOOK - CAMERON DIAZ

Body Book není příručka, která by ženám předepisovala, co mají splnit za týden, za třicet dní či za rok. Je to kniha, která předpokládá dlouhodobou, nejlépe trvalou, změnu celého životního stylu. Je to rádce, s jehož pomocí můžete prožít dlouhý, šťastný a hlavně zdravý život.

Spolu s nakladatelstvím Jota bychom vám nyní chtěli tuto knížku trochu přiblížit a stejně tak prozradit pár rad, tipů, triků a informací o které se Cameron podělila. A tak s různou ne/pravidelností budou u mě v Lifestylu vycházet články inspirované tímto dílem.

zdroj

Existují různé druhy cukru: cukr v mléce, cukr v ovoci a zelenině, cukr, který vidíte v nabídce každé cukrárny. Ale tyto cukry si rozhodně nejsou rovny a ani stejně nevznikají!!! Níže najdete seznam obvyklých cukrů – těch přírodních i průmyslově vytvořených (což jsou dodané cukry v balených potravinách):

zdroj

GLUKÓZA: Glukóza je obsažena téměř ve všem, co vložíte do úst, od ovoce a zeleniny po sušenky, dorty a bonbony. Najdete ji ve snídaňových cereáliích. V sýru. Už jsme o glukóze mluvili hodně a budeme o ní hodně mluvit i nadále, protože je to cukr nejčastěji přítomný v jídle a je zdrojem paliva pro každý organizmus, tedy i pro nás. Když jíte složené cukry, vaše tělo přemění zdravé jídlo na glukózu (jednoduchý cukr), kterou potřebujete k životu.

FRUKTÓZA: Fruktóza je ovocný cukr. Když jíte ovoce bohaté na vlákninu, jež zároveň obsahuje fruktózu, vaše tělo vstřebá cukr na energii a vláknina zaručí, že zkonzumovaný cukr nepřetíží váš systém, protože zpomalí proces trávení. A proto jím ovoce. Třeba jablka. Neustále. Ovoce je vlastně přírodní systém na dodávání energie – dodává nám úžasnou sladkou pochoutku v podobě, která nás drží při životě.

SACHARÓZA: Sacharóza je jemný, bílý cukr, který si většina lidí míchá do kávy. Je obsažena i v hnědém cukru, medu, javorovém sirupu a melase. Sacharóza je ve skutečnosti směsí glukózy a fruktózy. Když nějaké jídlo osladíte, buďto zvýrazníte, nebo potlačíte/zamaskujete jeho chuť. Současně však pokrmu přidáte kalorie a zatížíte svůj trávicí systém. Odborné studie ukazují, že když dodáte do těla sacharózu, cukr obejde hormony, které říkají člověku, že je již sytý, což znamená, že se pak může snadno přejíst, aniž si to uvědomí.

5 komentářů:

  1. Zajímavý článek :) Zrovna nedávno jsem četla, že tahle herečka (Cameron) se právě tomu životnímu stylu věnuje, ale nijak jsem se o to ještě extra nezajímala :) Takže si to určitě na tvém blogu ráda přečtu a zrovna s těmi cukry jsem zírala :D Pro mně je cukr jako cukr a občas jsem schopná použít místo cukru sůl, takže... cukr :D :D
    Pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Momentálně se snažím jíst o trochu zdravěji, jenže můj hlavní problém je, že miluji sladké... snažím se cpát se ovocem a dalšími zdravými alternativami, ale prostě to zkrátka nejde a člověk neodolá :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na knížku jsem se už několikrát dívala v knihkupectví, dokonce jsem si jí i prohlížela, ale toto téma není zrovna mou oblíbenou četbou, takže jsem se nikdynepřesvědčila ke koupi. Jinak pokud jde o cukry, nějak moc neřeším, co jím. Asi bych měla :)

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Mám v plánu si knížku pořídit, tak jsem zvědavá!

    OdpovědětVymazat
  5. Mám v plánu si knížku pořídit, tak jsem zvědavá!

    OdpovědětVymazat